| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Rudi
|
Geplaatst: Ma Dec 08, 2008 22:12 Onderwerp: Millennium trilogie |
|
|
Het kon bijna niet uitblijven dat de Millennium trilogie van Stieg Larsson zou worden verfilmd. Het Zweedse bedrijf Yellowbird is inmiddels klaar met het eerste deel. Ook de tweede aflevering is af maar die moet nog verder worden bewerkt en aan het slot wordt nog gewerkt.
De karakters van Mikael Blomkvist en Lisbeth Salander worden vertolkt door Michael Nyqvist en Noomi Norén (aka Noomi Rapace).
Ik ben blij dat ik de trilogie inmiddels uit heb want mijn voorstelling van beide hoofdpersonen is toch anders dan op het witte doek maar desondanks ziet het er veelbelovend uit.
Nieuwsgierig? Bekijk de trailer of deze.
Wanneer de film in ons land in première gaat is nog niet precies bekend maar mocht je in een van de Scandinavische landen zijn kun je alvast een voorproefje nemen want de release data daar zijn: Zweden 30 Januari 2009, Denemarken 6 Maart 2009, Noorwegen 13 Maart 2009, Finland 27 Maart 2009. Daarna volgt de rest van Europa en de wereld.
Heb je de boeken nog niet gelezen dan heb je nog de kans om dat gemis in te halen. Je zult er absoluut geen spijt van krijgen  _________________ Je avontuur begint op spanningzoeker.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
leo
|
Geplaatst: Di Jun 02, 2009 9:47 Onderwerp: |
|
|
In het boek Gerechtigheid zat een boekenlegger met de mededeling dat vanaf 13 augustus 2009 de verfilming van het boek Mannen die vrouwen haten in de bioscoop zal draaien. Prima nazomer, hopelijk net zo genieten van de film als van het boek. _________________ Een gevorderde is een beginner die eerder begonnen is |
|
| Terug naar boven |
|
 |
JeroenZ76
|
Geplaatst: Wo Jun 10, 2009 22:39 Onderwerp: |
|
|
... ik ga achter de boeken aan, ben gek op de typische scandinavische schrijfstijl (behalve Egeland dan).
Voor mij zal de film geduldig moeten wachten dus.
---
(Geinig -> mijn eerste met plezier gelezen engelstalig boek (ik was in Australië op doorreis) was The Green Mile, ons allen bekend, en ik moest de laatste 15 blz werkelijk afraffelen omdat de film in de bioscoop zo zou beginnen. De film viel niet eens tegen.)
Eerst het boek, dan de film |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rudi
|
Geplaatst: Do Jun 11, 2009 18:32 Onderwerp: |
|
|
| JeroenZ76 schreef: |
... ik ga achter de boeken aan, ben gek op de typische scandinavische schrijfstijl (behalve Egeland dan).
Eerst het boek, dan de film |
Helemaal mee eens.
Misschien nog een tip voor je: Boekenkraam.nl.
Daar hebben ze 2 van de 3 boeken van de Millennium trilogie nog voor een leuk prijsje. _________________ Je avontuur begint op spanningzoeker.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
JeroenZ76
|
Geplaatst: Do Jun 11, 2009 19:12 Onderwerp: |
|
|
... ben toevallig "mannen die vrouwen haten" tegengekomen vandaag - natuulijk reeds in mijn bezit  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rudi
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
JeroenZ76
|
Geplaatst: Do Jun 11, 2009 22:30 Onderwerp: |
|
|
Toeval bestaat alleen wanneer je weinig pijlen hebt gericht of niet goed om je heen kijkt ... maar inderdaad - gringrin - verbazing, herkenning is bijna net zo verslavend als lezen.
't Was trouwens ook een koopje - €10,- - maar toch bedankt voor je tip!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
JeroenZ76
|
Geplaatst: Di Jun 16, 2009 13:57 Onderwerp: |
|
|
Zojuist heb ik de film Män som hatar kvinnor gezien ... een korte reactie:
Meestal heb ik niks tegen boekverfilmingen; boek en film zijn verschillende vertelvormen. Op zich is deze film aardig, ook aardig geacteerd. Mikael herken ik een beetje terug, Lisbeth iets minder overtuigend (zij is ook stukken complexer en niet te filmen in slechts 2 uur en een kwartier) maar het enige dat echt meerwaarde gaf, was het Zweedse landschap.
Verder is er irritant veel in de chronologie gerommeld, en er zijn een hoop feiten verdraaid (minder irritant, dat kan bij verfilming).
Aardige film, maar geen (erfenis van) Stieg Larsson ... vind ik dan. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rudi
|
Geplaatst: Di Jun 16, 2009 18:21 Onderwerp: |
|
|
Heb je 'm in het Zweeds gezien Jeroen? Nog een van je verborgen talenten?
Ik denk dat ik maar gewoon wacht tot ie op dvd komt en absoluut zeker weet dat er geen deel 4 komt. _________________ Je avontuur begint op spanningzoeker.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
JeroenZ76
|
Geplaatst: Di Jun 16, 2009 18:31 Onderwerp: |
|
|
Was het maar in het Zweeds ... ik heb een nagesynchroniseerde versie in het Spaans gezien
Beide talen ken ik niet, maar ik heb me ooit een tijdje goed kunnen redden in Zweden
Het rare is, als je het boek net hebt gelezen, "versta" je de discussies in de film toch een beetje ... je weet al ongeveer wat ze gaan zeggen, zeg maar. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rudi
|
Geplaatst: Di Jun 16, 2009 18:47 Onderwerp: |
|
|
Was het maar in het Zweeds ... ik heb een nagesynchroniseerde versie in het Spaans gezien |
Oh, no en español y en sueco, que no es mi problema. _________________ Je avontuur begint op spanningzoeker.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny
|
Geplaatst: Di Jun 16, 2009 18:53 Onderwerp: |
|
|
| Rudi schreef: |
| Oh, no en español y en sueco, que no es mi problema. |
Nou ... daar is geen woord Fries bij denk ik. _________________ Dit boek lees ik nu. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rudi
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
just-another-fan
|
Geplaatst: Di Nov 03, 2009 23:37 Onderwerp: |
|
|
Zojuist heb ik de film Män som hatar kvinnor gezien ... een korte reactie:
Meestal heb ik niks tegen boekverfilmingen; boek en film zijn verschillende vertelvormen. Op zich is deze film aardig, ook aardig geacteerd. Mikael herken ik een beetje terug, Lisbeth iets minder overtuigend (zij is ook stukken complexer en niet te filmen in slechts 2 uur en een kwartier) maar het enige dat echt meerwaarde gaf, was het Zweedse landschap.
Verder is er irritant veel in de chronologie gerommeld, en er zijn een hoop feiten verdraaid (minder irritant, dat kan bij verfilming).
Aardige film, maar geen (erfenis van) Stieg Larsson ... vind ik dan. |
Gelukkig komt binnenkort op Blu-Ray en DVD de uitgebreide versie uit in Europa, duurt ongeveer 3 Uur. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|