| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Rudi
|
Geplaatst: Za Jan 12, 2008 14:53 Onderwerp: Stieg Larsson |
|
|
In november dit jaar verschijnt het laatste deel uit de Millennium reeks van Stieg Larsson. De waarschijnlijke Nederlandse titel is Gerechtigheid.
Ik heb inmiddels de vertaling van de flaptekst ontvangen maar kan 'm hier beter niet vermelden omdat er nogal wat spoilers in staan m.b.t. De vrouw die met vuur speelde.
Voor degenen die deel twee al gelezen hebben, kunnen hier kijken: Gerechtigheid
Er gaat trouwens een gerucht dat er op de pc van Larsson bij Expo een vierde nog niet beëindigd boek van hem is gevonden.
Het is niet duidelijk wie de rechten daarvan heeft en of het afgemaakt gaat worden en eventueel door wie.
Dus wie weet.... _________________ Je avontuur begint op spanningzoeker.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Janneke
|
Geplaatst: Za Jan 12, 2008 20:10 Onderwerp: |
|
|
| Inderdaad, dat zijn nogal wat spoilers. Je zou bijna willen dat het alvast november was..... Alhoewel, een beetje zomer voor die tijd trekt me ook wel. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rudi
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rudi
|
Geplaatst: Za Sep 20, 2008 12:15 Onderwerp: |
|
|
Goed nieuws voor alle fans van de Zweedse auteur Stieg Larsson
Het laatste boek uit de Millennium-trilogie zal een maand eerder verschijnen, in oktober is Gerechtigheid al leverbaar.
Tegelijk met het nieuwe boek verschijnen de eerste twee delen, Mannen die vrouwen haten en De vrouw die met vuur speelde, in een nieuwe vormgeving. Bovendien is deel 1 in prijs verlaagd en kost deze dikke paperback in nieuwe vormgeving slechts € 10,-.
Zoals het nu lijkt verschijnt Gerechtigheid 10-10-2008.
Ik vind het trouwens heel jammer (zacht uitgedrukt) dat het laatste deel in een heel ander jasje is gestoken. Het was voor het geheel veel leuker geweest als ze dezelfde soort omslag hadden gebruikt.  _________________ Je avontuur begint op spanningzoeker.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Janneke
|
Geplaatst: Za Sep 20, 2008 18:05 Onderwerp: |
|
|
| Rudi schreef: |
Ik vind het trouwens heel jammer (zacht uitgedrukt) dat het laatste deel in een heel ander jasje is gestoken. Het was voor het geheel veel leuker geweest als ze dezelfde soort omslag hadden gebruikt.  |
Dat vind ik nou ook heel jammer! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny
|
Geplaatst: Za Sep 20, 2008 22:09 Onderwerp: |
|
|
Nu maar hopen dat de inhoud wel net zo goed is als de voorgangers.
Ben zeer benieuwd!! _________________ Dit boek lees ik nu. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rudi
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rudi
|
Geplaatst: Vr Okt 10, 2008 20:20 Onderwerp: |
|
|
Toen ik gisteravond Gerechtigheid kocht vroeg de boekverkoper mij met welke schrijver ik Larsson kon vergelijken? Ik moest hem het antwoord schuldig blijven en ook nadat ik wat langer tijd heb gehad om erover na te denken zou ik geen antwoord kunnen geven.
Dus mijn vraag aan jullie: Met welke auteur is Stieg Larsson te vergelijken? _________________ Je avontuur begint op spanningzoeker.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rudi
|
Geplaatst: Za Mrt 21, 2009 17:46 Onderwerp: |
|
|
Dat Stieg Larsson een fenomeen was, wisten wij echte thrillerlezers allang maar het lijkt nu wel dat heel Nederland voor hem valt.
In menige krant wordt aandacht aan zijn millenniumtrilogie, erfenis of film geschonken. Hier enkele op een rij:
Parool
AD
NRC
Het is héél jammer dat hij Larsson zo vroeg overleden is want hij wilde 10 boeken schrijven.
Misschien dat er nog een vierde deel komt want die schijnt grotendeels af te zijn maar voor de overige zes zie ik het somber in ook al heeft hij enkele aantekeningen achtergelaten.
Maar dan nog. Niemand zal het zo boeiend, meeslepend en levensecht kunnen opschrijven als hij dat kon.  _________________ Je avontuur begint op spanningzoeker.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Janneke
|
Geplaatst: Za Mrt 21, 2009 18:55 Onderwerp: |
|
|
| Je hebt helemaal gelijk Rudi. Elke keer als ik iemand met een van zijn boeken in de hand zie staan, krijg ik de neiging (en vaak doe ik het ook) om diegene te pushen dat boek vooral te kopen.... MDVH vind ik nog steeds de allerbeste! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny
|
Geplaatst: Za Mrt 21, 2009 21:53 Onderwerp: |
|
|
| Janneke schreef: |
| .... MDVH vind ik nog steeds de allerbeste! |
Mee eens Janneke. Die familiegeschiedenis daarin vond ik geweldig.  _________________ Dit boek lees ik nu. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rudi
|
Geplaatst: Zo Mrt 22, 2009 1:21 Onderwerp: |
|
|
Elke keer als ik iemand met een van zijn boeken in de hand zie staan, krijg ik de neiging (en vaak doe ik het ook) om diegene te pushen dat boek vooral te kopen....
MDVH vind ik nog steeds de allerbeste! |
Haha ik heb precies hetzelfde Janneke en zeg het ook vaak.
Ik vond Gerechtigheid de mooiste. _________________ Je avontuur begint op spanningzoeker.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
leo
|
Geplaatst: Ma Mei 25, 2009 12:20 Onderwerp: |
|
|
Elke keer als ik iemand met een van zijn boeken in de hand zie staan, krijg ik de neiging (en vaak doe ik het ook) om diegene te pushen dat boek vooral te kopen....
MDVH vind ik nog steeds de allerbeste! |
Haha ik heb precies hetzelfde Janneke en zeg het ook vaak.
Ik vond Gerechtigheid de mooiste. |
Juni is de maand van de spanning en ik heb diverse mensen geadvieerd te beginnen met deze prachtig geschreven boeken. Ikzelf begin nu aan de Gerechtigheid en zal mijn Pinksterdagn hiermee opvrolijken.
Ik wacht met spanning af wat er op mijn afkkomt en kijk uit naar de verfilming van deze geweldige boeken. _________________ Een gevorderde is een beginner die eerder begonnen is |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rudi
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
just-another-fan
|
Geplaatst: Do Okt 01, 2009 21:38 Onderwerp: Re: Stieg Larsson |
|
|
In november dit jaar verschijnt het laatste deel uit de Millennium reeks van Stieg Larsson. De waarschijnlijke Nederlandse titel is Gerechtigheid.
Ik heb inmiddels de vertaling van de flaptekst ontvangen maar kan 'm hier beter niet vermelden omdat er nogal wat spoilers in staan m.b.t. De vrouw die met vuur speelde.
Voor degenen die deel twee al gelezen hebben, kunnen hier kijken: Gerechtigheid
Er gaat trouwens een gerucht dat er op de pc van Larsson bij Expo een vierde nog niet beëindigd boek van hem is gevonden.
Het is niet duidelijk wie de rechten daarvan heeft en of het afgemaakt gaat worden en eventueel door wie.
Dus wie weet.... |
Het gerucht over deel 4 is juist, het is voor 2/3 af, maar... De rechten liggen waarschijnlijk bij zijn vader en broer, die ook hun voordeel doen met het huidige succes. Stieg had een testament gemaakt, dit is door de zweedse rechter ongeldig verklaard.
Ik luister momenteel voor de 3e X naar dl2 (audiobook in 't engels) en ontvang morgen deel 3 in boekvorm "The Girl who kicked the hornets' nest."
Is iemand op de hoogte van de originele titels en of de vertalingen daarvan in het nederlands en in het engels enigszins juist zijn.
Laatst aangepast door just-another-fan op Za Okt 03, 2009 22:31 ; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|